יום שני, 9 בדצמבר 2013

מרימה ידיים - נקמה

emily wed02 revengeטרם כתבתי על הסדרה "נקמה" בבלוג אך לכבוד הפרק Surrender, הפרק התשיעי בעונה השלישית, החלטתי שהגיע הזמן. הפרק שודר בארה"ב ב08.12.13, אם טרם צפיתם אנא הימנעו מהמשך קריאה.

אני חייבת להתחיל בהודאה בכך שאני ממש נהנית מ"נקמה". כן, מדובר באופרת סבון, המשחק של שחקנים רבים נע בין סביר למביך ותמיד מסתתרת מאחורי הדלת הדמות האחת שאסור שתשמע את השיחה והיא תמיד שומעת את השיחה אבל יש בסדרה שני אלמנטים שאני אוהבת. האחד הוא ההצגה של המרחק בין התמונה המושלמת המוצגת לעולם שבחוץ, לעומת המציאות, הלכלוך והשקרים שקורים בפנים.
victoria conrad bedroom revenge
למשל הנישואים המזויפים של ויקטוריה וקונרד אומנם מוצגים כמושלמים לעיני המצלמות אבל בין חדרי הבית נשמעים משפטים כמו קונרד שאומר: "היו לנו כמה זמנים טובים" ובתגובה ויקטוריה: "זה מטיל בספק את ההגדרה שלך למונח 'טוב'" או כאשר ויקטוריה צועדת לחדר השינה של בעלה ואומרת "מה יכול להיות כל-כך חשוב שהוא מצריך את נוכחותי בחדר השינה שלך?" – פרפרזות מהפרק המדובר.
השני הוא יצר הנקמנות, כמובן, והמסע הבלתי נלאה של אמילי אל הנקמה שאינה ניתנת להשגה. אמילי, הדמות של "הטובה" בסדרה, היא בעצם בעסקי הריסת החיים של כל האנשים סביבה ואינה בוחלת בשום אמצעי. היא פגעה בקרובים לה ביותר, כמו נולן וג'ק, היחידים שעוד יש לה שריד של רגש אמיתי כלפיהם. אה, כן גם איידן. וכמובן שפגעה באלה שיצאה להרוס את חייהם.
הפרקים העונה הם המעניינים ביותר כי הם סוף-המשחק שלה (End-Game). נגמרה רשימת הנקמנות וכעת נותרו רק ויקטוריה וקונרד והיא יכולה לצאת לחופשי, לחיות את חייה, להמשיך הלאה, רק שלא. סדרה כמו "נקמה" יכולה להמשיך רק כל עוד יש במי לנקום ולכן המשחק אף פעם לא יכול להיגמר, השאלה כעת היא האם הוא יכול להשתנות. הרי, בנקודה זו דבר אחד ברור- גם אם אמילי תוריד את ויקטוריה וקונרד עכשיו, היא לא תפסיק לנקום, אז מה יקרה בפרק הבא? האם היא תכשל שוב ותמשיך לרדוף אותם או האם תהיה לה סיבה חדשה לנקמה? אני תומכת נלהבת של התרחיש השני שכן לרדוף אחרי הגרייסונים מתחיל להיות מעייף ואם נכנס לתוך לופ שהיא מנסה לנקום אך הם מתעלים עליה והיא נכשלת וחוזר חלילה הסדרה תהפוך לפיהוק של 45 דק' שבועיות.
aiden propose emily revenge
על סמך הפרק של היום הייתי הולכת עם ההימור שאיידן ימצא את מותו בחתונה וכך לאמילי יהיה מוטיב חדש לנקמה וכמובן שאינה תגיע לאושר המיוחל, אלא בדיוק להפך. השאלה היא האם האשמים עדיין יהיו הגרייסונים, כי צריך אויב חדש בתמונה ועם כל הכבוד ללידיה, היא לא מספיק מעניינת.
ובכל זאת, כמה מילים על הפרק עצמו- אמילי ניצלה בעור שיניה, היא לא באמת הצליחה לשנות את דעתו של דניאל, יש לה מזל שיש לו בעיות עם אימא שלו, שהוא לא מסוגל להאמין לה, כך שכאשר ויקטוריה מחליטה לספר לו את כל האמת ואך ורק את האמת, הוא לא מוכן לשמוע.
ויקטוריה גרייסון, סירוב חתונה של אמילי, נקמה
ויקטוריה זוכה בכל הפרסים, כרגיל. בשנייה האחרונה של הפרק היא הגיעה לספר לאמילי שהיא לא מגיעה לחתונה וכך הרסה את כל התוכניות של אמילי, העיקר לנולן יש מקום בשולחן המרכזי. ויקטוריה גם זוכה בפרס התגובה הטובה ביותר – שומעת שאמילי בהריון, לובשת מבט של גועל ודחייה מוחלטת, ממש חמה שכל כלה חולמת עליה.
נולן כרגיל יותר מושלם ממושלם. לא רק עוזר לארגן הצעת נישואים כנה, של איידן לאמילי, אלא גם דואג שג'ק יבנה מערכת יחסים מבוססת על כנות ולא שקרים וכאן ארצה גם להוסיף שהסצינה בין ג'ק למרגו הייתה ממש חמודה אבל אני לנצח בעד ג'ק ואמילי.
מה אתם חשבתם על הפרק ועל העונה בכלל? מה אתם חושבים יקרה בפרק החתונה? אשמח לתגובות ומחשבות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה